Hoe de situatie van coaching te bepalen

Man In Pak Jasje Naast Projector Scherm
is een vorm van jezelf kennen waarbij je in het reine komt met wie je bent en klaar bent om een nieuwe identiteit te creëren die in overeenstemming is met je hoogste waarden. Er zijn verschillende soorten coaching die mensen prettig vinden. Bepaalde stijlen brengen je helderder denken, meer duidelijkheid, en een positievere kijk.
De gereedschapskist van een coach:
Coaching is niet alleen je cliënt helpen om negatief gedrag te veranderen. Het is ook de cliënt helpen te definiëren wat dat gedrag is. coaching houdt ook in:
1. dialoog: Doelen stellen, problemen oplossen, en een of twee oplossingen voor een probleem vinden;
2. onderwijs: Het definiëren van het probleem, de diagnose, en het beschrijven van de stoornis;
3. motivatie: Uitleggen waarom u werkt om uw cliënt te helpen;
4. bekrachtiging: Het bieden van positieve uitkomsten die de overtuiging van de cliënt ondersteunen;
5. coachingstijd: Zelfevaluatie, feedback focussen, afleidingstechnieken, en alternatieven analyse.
Er zijn manieren waarop u uw cliënt naar uw kantoor kunt halen om de kwaliteit van zijn leven te verbeteren. Blijf in contact met hen. Als ze nog niet klaar zijn voor coaching zijn er andere manieren. Zoek een manier om hen buiten uw kantoor te helpen. Interageer met hen in hun groepssetting. Allemaal hebben ze hetzelfde doel: een evenwichtig persoon in hun leven brengen, hun sterke en zwakke punten identificeren, en een plan voor hun toekomst ontwikkelen.
Geef uw cliënt een duidelijke richting van wat ze willen bereiken, en wees duidelijk over hun waarom. Samen creëert u een visie over de toekomst die u wenst te zien. Wanneer je deze visie opbouwt, creëer je duidelijkheid over waar je staat en help je de klant de richting en de weg ernaartoe te zien.
Ik wil u eraan herinneren dat u altijd de lucht moet klaren om er zeker van te zijn dat u niet werkt met iemand die gecompromitteerd kan zijn. Wees op uw hoede voor iemand die contact met u probeert te vermijden. Als zij het gevoel hebben dat u hun vijand zult zijn, kunnen zij wel eens hun ergste vijand blijken te zijn.
Als u een cliënt vindt die zich bij u op zijn gemak voelt, wees dan gevoelig bij het stellen van vragen. Het is beter om het positieve te horen en te horen wat de cliënt nodig heeft in plaats van wat hij wil. Omarm uw individuele sterke punten en talenten; maak ze in uw geest tot kampioen. Breng hen hiervan op de hoogte en kijk hoe dit hun gedrag bepaalt. Wat ze vandaag doen, heeft invloed op morgen.
Ik geloof dat lesgeven ook een vorm van coaching is. Je moet oppassen dat je je cliënten niet leert wat je zelf voor waar houdt. Dit kan een intelligent persoon, die mogelijk openstaat voor suggestie, afschrikken. Natuurlijk is het belangrijk om na te denken en rekening te houden met je cliënt voordat je zijn vraag beantwoordt, maar respecteer zijn mening terwijl je samenwerkt.
Als de chemie goed is, worden klanten verwijzingen. Zo simpel is het. Vul je kantoor met mensen die positief in het leven en op het werk staan. Kijk hoe ze zich gedragen en uiten, en je zult merken dat je kantoor langzaam een “goede plek om te werken” wordt.
Vergeet niet dat lesgeven de uitdaging van theorie versus ervaring inhoudt. Om dit te overwinnen, moeten theorie en ervaring hand in hand samenwerken om één te worden. In mijn volgende artikel zullen we bespreken hoe we de situatie kunnen beoordelen en wat we vervolgens moeten doen.